Türkiye’de Ziynet Eşyası Alımlarında Sosyal Medya Riskleri!
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, düğün sezonuyla artan ziynet eşyası alımlarında sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlerin riskler taşıdığı konusunda uyarılarda bulundu. Şahin, gramaj ve ayar hileleriyle tüketicilerin mağdur edildiğini vurgulayarak, “Uzaktan altın almak çok mantıklı değil” dedi.
Sosyal Medya Üzerinden Ziynet Eşyası Alırken Dikkat!
Mahmut Şahin, süslenmiş ifadelerle tüketicileri yanıltabilecek paylaşımlara dikkat çekerek, tanıdık ve güvenilir kuyumculardan alışveriş yapılmasını önerdi.
Düğün Sezonuyla Artan Talepler!
Şahin, düğün sezonunun başlamasıyla kuyumculuk sektöründe yoğunluk yaşandığını belirtirken, yaz aylarında artan düğün organizasyonlarının ziynet eşyası talebini artırdığını dile getirdi. Bazı kişilerin bu durumu sosyal medya üzerinde fırsata çevirdiğini söyledi.
Uzaktan Alışverişte Altyapı Sorunları!
Mahmut Şahin, Türkiye’de uzaktan alışveriş sisteminin güvenilir bir altyapıya sahip olmadığını belirterek, tüketicileri dikkatli olmaları konusunda uyardı. “
Hileleri Sarraflar Bile Çözemiyor!
Şahin, uzaktan alışverişte altın veya takı alırken gramaj ve ayar hilelerine karşı risklerin bulunduğunu belirterek, bu konuda kurumsal ve güvenilir firmalardan alışveriş yapılmasını önerdi.
Tüketici Hakem Heyeti Yardımcı Olamaz!
Şahin, uzaktan alışveriş yaparken ödeme şekline dikkat edilmesi gerektiğini vurgulayarak, kurumsal ve bilinen firmalardan alışveriş yapılması gerektiğini belirtti. Aksi takdirde, tüketici hakem heyetinin yardımcı olamayacağını dile getirdi.