Teknoloji dünyasında hareketli gelişmeler yaşanıyor. TechCrunch’ın haberine göre, Nothing, bütçe dostu CMF markasını bağımsız bir yan şirket olarak yapılandırıyor. Yeni şirketin üretim ve Ar-Ge merkezi olarak Hindistan seçildi. Bu hamle, ülkenin önde gelen telekom operatörlerinden biriyle yapılan iş birliği sayesinde mümkün oldu. Nothing, bu girişimin Hindistan’da 1.800’den fazla yeni istihdam yaratacağını açıkladı.
Hindistan, CMF’nin merkezi olmak için ideal bir seçim
Nothing’in CEO’su Carl Pei, bu girişimin Hindistan’da 1.800’den fazla yeni istihdam yaratacağını belirtiyor. Hindistan, aslında bu yeni yapılanma için ideal bir merkez konumunda. Nothing, akıllı telefon pazarında %2’nin üzerinde bir paya sahip olduğu bu ülkede, yıllık bazda %85’lik sevkiyat artışıyla bölgedeki en hızlı büyüyen markalardan biri haline geldi.
Ayrıca, CMF’nin uzmanlaştığı 200 dolar altı bütçe dostu akıllı telefonlar, IDC’nin verilerine göre Hindistan’daki en baskın kategori. Bu durum, Nothing’in CMF’yi Hindistan’da bağımsız bir marka olarak konumlandırarak pazarın büyük bir kısmını ele geçirme hedefini güçlendiriyor.
Carl Pei, Hindistan’ın küresel akıllı telefon endüstrisinin geleceğinde kilit bir rol oynayacağına inanıyor. Yaptığı açıklamada, CMF’nin iki yıl önce piyasaya sürülmesinden bu yana Hindistan pazarında iyi karşılandığını ve markanın, ülkenin ilk gerçek küresel akıllı telefon markası haline gelmesi için eşsiz bir konuma sahip olduğunu belirtti.
Making tech fun again. Making it in India. 🇮🇳 https://t.co/17tkpNGRyB
— Nothing India (@nothingindia) September 25, 2025
Finansal kaynaklar ve geçmiş girişimler
Şirket, yeni yan kuruluşun kurulumu için ne kadar yatırım yapılacağını açıklamadı. Ancak Nothing, kısa süre önce 200 milyon dolarlık bir fon topladı. Bu kaynağın bir kısmının CMF projesine yönlendirilmesi olası görünüyor.
İlk olarak 2023 yılında bir çift kulaklık ve akıllı saat ile piyasaya sürülen CMF markası, daha sonra akıllı telefon pazarına da adım atmıştı.